03-525-6677

טיול לפיליפינים

הפיליפינים, מדינה המורכבת מאלפי איים טרופיים היא ה``טרנד`` של התיירים המגיעים למזרח בשנים האחרונות. בין 7,107 איים במדינה (הארכיפלג השני בגודלו בעולם) יש כמה שבולטים בקרב המטיילים בזכות יופיים הטרופי, אווירת השלווה והשילוב של פינוקי המערב עם הטבע הפראי.

עם קבלת עצמאותה בשנת 1898 הפכה הפיליפינים לקולוניה היחידה של ארה``ב, ולחמה לצידה במהלך מלחמת העולם השניה. האמריקאים תרמו רבות לכל הקשור לחינוך במדינה ולכן הפיליפינים היא בעצם המדינה השלישית בגודלה הדוברת אנגלית, נתון שמאד מקל על התיירים בנסיעות ברחבי המדינה.

הדרך השכיחה לטיולים בפיליפינים היא ע``י טיסות לאיים היותר מאוכלסים ומשם יציאה ברכב או בסירה ליעדים האטרקטיבים. הכניסה והיציאה מהמדינה אפשרית רק דרך האוויר ורוב הטיסות נוחתות בעיר הבירה מנילה שבאי לוזון.

לוזון, האי הגדול והצפוני ביותר בפיליפינים, הוא אי של ניגודים. הוא משלב בתחומו את האזור המודרני ביותר במדינה –. עיר הבירה מנילה, ביחד עם אזור הצפון הבתולי והשבטים הפרימיטיביים שמתגוררים בו. לכן, ניתן לראות בו מכוניות פאר חדישות העוקפות מגררות המונעות על ידי תאו המים, וכן גורדי שחקים מודרניים לצד שכונות עוני.

מנילה העתיקה והחדשה
מנילה היא בעצם שער הכניסה למדינה ובד``כ גם שער היציאה ליעדים שונים בפיליפינים. העיר שוכנת על חופו המערבי של האי לוזון (כאמור, האי הגדול במדינה) עם למעלה מ-19 מיליון תושבים. האיזור המסחרי והמודרני של העיר נמצא במקאטי, איזור עשיר ומפותח. הקניונים, המסעדות והברים האטרקטיביים יותר יהיו באיזור זה.

במנילה ניתן למצוא מגוון אטרקציות לתיירים כגון: שווקים הפועלים מידי יום שניתן למצוא בהם בגדים, פרחים, חפצים לבית ועוד מוצרים רבים ומגוונים במחירים סבירים ביותר, השווקים המפורסמים יותר: Baclaran Flea Market, Central Market.

אטרקציה נוספת במנילה היא העיר העתיקה הנמצאת בסמוך לפארק ריזל (פארק אטרקטיבי ליציאה מהמולת העיר). בעיר הרבה שרידים מההפצצות במלחמת העולם השניה. סמוך לעיר העתיקה נמצא הרובע הסיני – צ`יינה טאוון.

נצא קצת ממנילה לאופי טיול שהוא פחות עיר ויותר טבע. אחד האיזורים שהתיירים מגלים בו יותר עניין בשנים האחרונות הוא האיזור הדרום מערבי של הפיליפינים

ופלוואן (Palawan) בפרט. איזור פלוואן, הידוע גם בכינויו ``הספר האחרון`` של הפיליפינים, איזור מגוון מאד מבחינה תיירותית ומורכב מ-1,700 איים, חופים ולגונות בכל מקום, וג`ונגלים לרוב.

בצלילות באתרי הצלילה של האזור אפשר להגיע לספינות טבועות ממלחמת העולם השניה. הספינות וגם הדגה העשירה הן שתיים מהאטרקציות המוצעות. האיזור מלא ביערות גשם, בבעלי חיים שונים ומגוונים, חופים לבנים בתוליים, אגמים צלולים, איים פרטיים, ריזורטים (כפרי נופש) מפנקים. אינסוף אתרי הצלילה מתאימים לצוללים בכל הרמות ממתחילים עם שנורקל לצלילות עומק עם מכלים.

המודעות האקולוגית מאוד גבוהה באזור, והעיר Puerto Princesa (פורטו פרינססה) מאוד מתגאה בכך שהיא העיר הנקייה ביותר בפיליפינים. בכדי להגן על המגוון העצום של אוצרות הטבע שלה היא דוגלת רק בתוכניות ידידותיות לסביבה לביסוס מוסדות התיירות, מקיימת סדרת חוקים האוסרים על דייג בעזרת חומרי נפץ, ומתירה רק דייג עם רשת או חוט דייג.

האי המושלם שגיליתי
הריף הפיליפיני, הפזור במדינה כולה, הינו אחד משבעת פלאי העולם החדשים. השונית העשירה בדגה מושכת צוללנים מכל העולם למדינה. אחד האיים שפשוט אסור לוותר עליו הוא האי קגדנאו (Cagdanao). אי זה גיליתי בזכות המלצתו של צולל בריטי בשם ג`ו שהכרתי באי הסמוך, אל נידו.

האי קגדנאו שוכן באיזור המערבי של המדינה, לא רחוק מפלוואן (Palawan). אי צלילה זה הוא מיוחד במינו, ומקום מושלם לחופשה רגועה עם שמש מפנקת, חופים לבנים לאוקיינוס צלול בצבעי כחול טורקיז, יער טרופי עם צמחיה עשירה ועולם תת ימי מדהים. האי קגדנאו הוא אי פרטי עם מקומות לינה ל-70 אורחים, מאוכלס בכמה מקומיים לבביים באופן בלתי רגיל. מהאי עצמו אפשר לצאת לטיולים יומיים לאיים נוספים שבאיזור.

האי מתאים לכל סוגי החופשות - אם למטרת צלילה בזכות השונית המגוונת וקירבתן של למעלה מ-20 נקודות צלילה במרחק של 30 מטרים מהחדר, אם לחופשה רומנטית המלווה בשקיעות וזריחות מהיפות בעולם ואווירה רומנטית כמו בסרטים, ואם לחופשה משפחתית עם אינסוף אטרקציות לכל הגילאים - מטיולים בטבע הפראי עד לצפייה בסרטים בחדר עם אינטרנט אלחוטי. ההרגשה הכללית שנותן האי היא של ניתוק מוחלט מהעולם, עם חיבור למותרות מהעולם המערבי. הרגשה שכל העולם זה האי והאי הוא כל העולם, בהחלט מקום קסום.

התושבים הפיליפינים ידועים כאנשים חביבים הששים לעזור למטיילים וניחנים ביתרון הבולט שכבר צויין - שליטה מעולה בשפה האנגלית, המהווה את השפה השנייה במדינה. אמנם הפיליפינים אינה מתפארת בתשתית תיירותית מפותחת במיוחד בהשוואה למדינות אחרות באסיה, אך עדיין היא מציעה למבקרים בה תרבותית מיוחדת במינה, תחבורה זולה, אוכל טעים .

מזג האוויר בפיליפינים הינו מזג אויר טרופי והאקלים במדינה מחולק לשניים, העונה היבשה (אוקטובר-מאי) והעונה הגשומה (יוני-ספטמבר). מזג האוויר החם נמשך לאורך כל השנה.

המיוחדים של אסיה טרוול