חופשת חנוכה בגיאורגיה 2021

לקוח יקר!

"אסיה טרוול" מזמינה אתכם לחופשת חנוכה בטביליסי - עיר הבירה של גיאורגיה.
 
במלון המפואר קורטיארד ביי מאריוט טביליסי (Courtyard by Marriott Tbilisi) ממוקם בלב טביליסי, בכיכר החירות (Freedom Square) 

טביליסי - עיר הבירת גיאורגיה, היא המרכז הפיננסי, הדיפלומטי, התרבותי ובאופן כללי, מרכז העצבים של המדינה הצעירה. כמיליון וחצי תושבים חיים בעיר, שנחצית לשניים על ידי נהר קורה או מטקווארי בפי הגיאורגים. יש בהם משהו בגיאורגים, הם גאים וחמים, חייכנים ואדיבים, עשירים בהיסטוריה ומנסים בכל כוחם להתנתק מאחת, אמא רוסיה.

בהליכה ברחובות טיביליסי קשה שלא לחשוב על מה שהיה כאן לפני כעשרים שנים: הבנייה הסובייטית מגיחה, מידי פעם, בין בנייני השכונות, שנבנו עוד במאה ה-19, אך זכר לקשר הרוסי נמצא רק בה ובאנדרטאות השונות המציינות מלחמות שעברו על העיר מרחוק ומקרוב.

40 פעמים קמה ונחרבה העיר, האחרונה שבהם התרגשה על תושביה, כמו על תושבי גיאורגיה כולה, בהפתעה ובעוצמה בקיץ 2008, כאשר כוחות רוסיים תקפו את העיר. שמץ מכל ההרס של אותו קיץ ארור לא תמצאו בעיר, שנראית כאילו כולה בתקופת פריחה נדל”נית.

שיטוט ברחובות העיר מזכיר ערים אחרות שנבנו גם הן במרוצת המאה ה-19 ונמצאות מערבה מכאן. החנויות, השפה, המחירים והלבוש, יעידו שהמערב עוד לא לגמרי כבש את טבילסי, התמימה למראה, גם אם בני הנוער בה נראים כאילו נלקחו מקליפים תזזיתיים בערוץ MTV. חיי הלילה בטיבילסי עושים את צעדיהם הראשונים וניתן לומר כי הם מגששים באפלה.